Díky OKU je teď přenos čísla k jinému operátorovi jednodušší a rychlejší

Díky OKU je teď přenos čísla k jinému operátorovi jednodušší a rychlejší

Plánujete změnit mobilního operátora? Máme pro vás dobrou zprávu, od 1. dubna 2020 už nemusíte řešit výpověď smlouvy. Stačí, když novému operátorovi nahlásíte váš OKU kód a on už všechno včetně přenosu vašeho čísla zařídí. Celý proces je tak mnohem jednodušší a hlavně rychlejší.

Máte otázky? Sepsali jsme odpovědi na ty nejčastější


OKU je 14místný ověřovací kód účastníka (pro mobilní čísla začíná vždy osmičkou). Potřebujete ho pro přenos telefonního čísla k jinému operátorovi.

Nejrychleji ho najdete ve své internetové samoobsluze (na webu, ne v mobilní aplikaci). Operátoři by ho taky měli začít psát do smlouvy. A samozřejmě vám ho musí říct, pokud zavoláte na infolinku, nebo poslat, když si o něj napíšete v e-mailu.

Platnost OKU není omezená na počet dní. Kód ale můžete použít jen jednou = pro jednu změnu operátora. Od nového operátora pak dostanete kód nový.

ČVOP kód (14místné číslo výpovědi opuštěného poskytovatele) zjistíte jen od svého stávajícího operátora. Pošle vám ho (obvykle v SMS zprávě), když mu pošlete výpověď s žádostí o přenos čísla a platí jen 60 dní. OKU kód si můžete najít prakticky kdykoliv sami a jeho platnost není omezená.

OKU je vlastně taková nová vylepšená verze ČVOP kódu. Ten ale nezmizí úplně z povrchu zemského. Bude se používat dál, ale hlavně pro přenos více telefonních čísel najednou. Například, když budete převádět k novému operátorovi 10 telefonních čísel, bude vám stačit 1× ČVOP kód, OKU kódů byste museli posílat všech 10.

Hned 2 věci. Ale nebojte, obě k lepšímu.

1) Nemusíte vůbec řešit výpověď smlouvy. Stačí, když novému operátorovi nahlásíte váš OKU kód a on už všechno včetně přenosu vašeho čísla zařídí.

2) Operátora změníte mnohem rychleji. Doteď to trvalo průměrně 15 dní, od dubna to zvládnete klidně už za 3 dny.

Je to hračka. Popsali jsme vám to ve 3 krocích. Ty se mohou malinko lišit podle toho, ke kterému operátorovi přecházíte.

1) Nejdříve zjistíte svůj OKU kód (kde ho najdete jsme vám popsali nahoře už v 2. otázce) a pošlete nám ho e-mailem na: info@usetreno.cz nebo nadiktujete na tel.: 226 289 029 (pokud tarif měníte přes nás), nebo novému operátorovi (když si změnu vyřizujete sami).

2) Poté, co OKU kód nahlásíte, zadává se do systému (to děláme buď my, nebo váš nový operátor) a vám přijde SMS zpráva s datem přenosu telefonního čísla.

3) Do 5 pracovních dní vám kurýr přiveze novou SIM kartu. Ta se v den přenosu mezi půlnocí a šestou hodinou ranní automaticky aktivuje. Stačí ji vložit do telefonu a můžete ji začít používat.

Protože se s OKU přenos telefonního čísla o hodně zrychlil (trvá už jen 2 až 3 dny), je potřeba, abyste si převzali od kurýra balíček se SIM kartou v první možný termín. Jinak by se mohlo stát, že se vám nová SIM karta aktivuje, vy ji ještě nebudete mít u sebe a ta stará už vám nebude fungovat.


O
Ondřej is the author of this solution article.

Byla tato odpověď užitečná? Ano Ne

Send feedback
Omlouváme se že nemůžeme býti nápomocni. Pomozte nám, prosím, vylepšit tento článek vaší zpětnou vazbou.
Změna mobilního operátora OKU kód Přenos čísla Jak přenést číslo ČVOP kód